mandag den 19. oktober 2015

Når fødselsdag igen får betydning

.. Ja tænk engang. Fødselsdag er noget vi i en tidlig alder kommer til at holde af og ikke mindst se frem til. Forventningens glæde, opmærksomheden, overraskelserne, lykke følelsen, traditionerne og de opfyldte ønsker. 
Så kommer der en periode i end liv (eller det gjorde der i mit) hvor det at have fødselsdag ligesom ikke havde den samme betydning. Man var blevet voksen og kunne selv godt finde ud af at købe de ting man gik og manglede igennem året. Der er stadig mulighed for at have en dejlig fødselsdag - men det kan ikke måle sig med barndommens fødselsdag...
Men så kom dagen der ændrede det.
Mindstanden er nu knap 3 år og min mands fødselsdag var få dage væk. Dagen før indviede jeg den lille dreng om mine 'hemmelige' planer.
For jeg er selv vokset op med morgensang ved sengen og gaver, flag og knus på dynen.
Dagen kom og selv om manden min ikke sov var vi blevet enige om at give mindstemanden den oplevelse at komme ind og vække ham med morgensang og flag.

Så vi listede ind - så godt som en knap 3 årig dreng nu kan. 
At opleve hvordan et så lille et menneske indlevende og oprigtigt kommer og fejre sin far var det hele værd. Kan sige jer at jeg pludselig glædede mig som en lille pige til min egen fødselsdag som jeg havde her i starten af oktober.
Jeg blev ikke skuffet :) den samme varme begejstring, hjemmelavet gave, sang, knus og kram. 

Fødselsdag har fået en helt genfundet begejstring herhjemme og hvor er det rart.
Håber I derude får lov at mærke det samme :)

2 kommentarer:

  1. så dejligt at læse dette indlæg. Tillykke med fødselsdagene og med det hyggelige morgenritual !
    kærlig hilsen Evi

    SvarSlet
  2. så dejligt at læse dette indlæg. Tillykke med fødselsdagene og med det hyggelige morgenritual !
    kærlig hilsen Evi

    SvarSlet