torsdag den 24. april 2014

Navn i børnetøj - det er nemt!

 Mindstemanden startede i vuggestue i februar - og vi har haft stor glæde af at have navn i de forskellige medbragte ting. Der er bare nogle ting man vil gøre liidt ekstra for ikke at miste - selv om jeg godt ved at ting kan forsvinde - selv med tydelig navn, tlv osv. Men men .. jeg må sige at jeg er rigtig glad for at jeg har sat navn i mange af hans ting og det er også til stor hjælp i vuggestuen - når der f.eks ligger 5 par sutsko, fordi et par af rollingerne mener at det kunne være sjovt at finde dem alle frem. Så er det rart at ens ting nemt kan blive sat tilbage på barnets hylde/skab - takket være tydeligt navn.
De nye gummistøvler (fra beeboo.dk - af mærket CeLaVi) skulle derfor have navn her til morgen. Det var overraskende hurtigt og nemt - for vil godt indrømme at jeg har haft strygemærkerne til at ligge lidt tid - men ikke liiiige fået prøvet dem. Da jeg kom igang, var det næsten ikke til at stoppe. For det gik bedre end forventet - så en lang række tøj og overtøj fik også lige et strygemærke med på vejen.
Jeg har nemlig også fået lavet en række navnebånd - med broderet navn, som jeg har brugt en del - syntes de er så fine, at man fint kan sy dem på 'synlige steder' - og ikke bare gemme dem i nakken. De egner sig også godt til strik og andre pæne ting syntes jeg. Så de fleste af mindstamandens ting og sager er nu mærket med enten et strygemærke - eller et stof navnebånd.
Ja.. det er første-barnet - så mon ikke man næstegang bare tager strygemærker på hele baduljen :)
Men skal det være ... så lad det være - så jeg valgte også at få en lille elefant bag ved navnet (man kan vælge imellem en række forskellige symboler) for mindstemandens symbol i vuggetuen er en elefant :) For meget? måske - men syntes det er ret så fint. Valgte også en svag lyseblå.



Har du også lyst til at få navn i børnetøjet ? - så kan du bestille begge varianter ved Ikast Etiket HER. Dem har jeg gode erfaringer med og har tidligere købt navnbånd til mine hæklede kreationer.

Link til navnebånd HER
Link til strygemærker HER





0 Kommentarer - Skriv en kommentar her ♥:

Send en kommentar