torsdag den 10. oktober 2013

Min svaghed....

Ja, jeg ved snart ikke om svaghed dækker over det - afhængig måske. Som jeg før har fortalt, så er jeg vild med efteråret og har den (i lyset af de 3 andre) som favorit årstid. Om efteråret optræder også en af mine mange passioner. 
Min svaghed for de smukke kastanjer! De har en dragende effekt på mig og jeg ser dem som efterårets blanke og mørke guld. Mine yndlings kastanjer er tvillingerne - som er helt flade på den ene side, da de har måtte dele pladsen. Så at gå med sådan en nyfundet kastanje i lommen og gnide den med sin tommelfinger - det er efterårs lykke :)
Det triste er at de så hurtigt mister deres glans og efter få dage er matte og runkne som rosiner. 
Jeg bør nok erkende at de holder bedre - hvis jeg som med blomster, lader dem være i naturen.
Men jeg kan altså ikke gå forbi uden at samle en kastanje op... 

3 kommentarer:

  1. Jeg har det lige sådan med kastanjer... Jeg er også nødt til at samle dem op

    SvarSlet
  2. Dejligt indlæg. Jeg elsker også at gå og nusse en kastanje i lommen

    SvarSlet
  3. Jeg samler også kastanjer op hver år. De er bare så smukke og dejlig glatte. Og ligenu hænger de inde på MindsteDatters værelse og pynter som flotte edderkopper.

    SvarSlet