lørdag den 27. juli 2013

Hækle koden er knækket - tror jeg

Jer der læste mit indlæg fra i går ved at jeg i disse dage prøver at hjælpe min kære svigerinde med et hæklemønster. Eller prøver at knække hækle koden i en suppe af stangmasker - i løkker - sammen - fast masker - kædemasker og meget mere...
Men nu tror jeg at jeg har forstået hækle mønsteret. 
Jeg tror simpelthen at der er en fejl i mønsteret !
Men der må være fejl i mønsteret. Det går godt indtil række 5.
For resulteret stemmer ikke overens med billedet. Men hvis man skipper række 5
Og i stedet for hækler 4 stangmasker i hver bue og 8 i hjørnerne - så syntes jeg det ligner. For på billedet er da jo tydelig nok en bred kant med stangmasker eller dobbelt stangmasker hele vejen rundt om hver firkant. Men det er på ingen måde nævnt i opskriften.....



Håber nogle af jer har mod på at prøve mønsteret og fortælle mig hvad i tror. 
Se mønsteret HER


1 kommentar:

  1. Koden er knækket - række 5 er stg. hele vejen rundt med 3 stk. i hver "hul" og dit hjørne er lige så godt som mit, hvor jeg hækler 3 stg., 1 lm, 3 stgm.
    God måde med at skifte farve når man gennemhækler mønsteret. På den måde ser man meget lettere tingene.... TAK for hjælpen. Hilsen Lena fra 1000ideer

    SvarSlet