tirsdag den 2. september 2014

At være for træt til at gå i seng..

Kender I det? at være for træt til at gå i seng. Ja, det lyder ret så fjollet, men det er nu en ting der eksisterer i min verden.
Jeg har lavet mig en kop mørk lyn tea på tassimoen og nyder et par billige citron kiks imens mørket sænker sig. Uret er smidt og jeg har et 'øre' på mindstemanden, som blidt og sødt sover tungt på sit værelse. Jeg sidde nok bare her og nyder stilheden, selv om jeg godt ved at jeg på nuværende tidspunkt godt kan spise en hvid pind efter det' at få otte timers søvn. Så burde gå i seng. For i morgen ringer uren kl 06:00.. 
- der har jeg så små 10 min. til at få tøj og sko på, drikker glas vand og fortære en halv banan - for derefter at løbe mig en morgentur. (Dette sker hver mandag,onsdag og fredag). Denne forberedelsestid før løbeturen er nok de kortest ti minuttet på hele dagen. For selv om jeg hver gang skynder mig - så er det som om at det altid er lidt for lidt tid. 
Cafe glasset dugger fra den varme tea og skylder hjælpsomt den klistrede citronmasse som kiksede afgiver væk fra tænderne. Den varmer hele munden op og fylder næsen med blød damp. Ud over køleskabets monotome summer er her ikke en lyd... Gad vide om jeg ubevidst savner byens rumlen? Er det en af grundene til denne sene uro? Men mon ikke jeg bare er træt fordi det er sent og fordi mit hoved er fyldt med oplevelser, tanker og måske enda bekymringer - det er også fysisk tungt og føles ubeskrivelig svært at holde oprejst. Så nu må jeg hellere takke af :)


2 kommentarer:

  1. Jeg har det nogen gange på samme måde :-)
    Jeg elsker tidlig morgen og sen aften.
    Mest fordi det er stille og jeg er den eneste er er vågen.
    Elsker at sidde og nyde en kop kaffe i stilhed og mørke.
    Jeg er dog nødt til at stå op og gå i seng til samme tid hver dag. Have en form for rutine. Det er pga af alle de sygdomme jeg har.
    Men snupper af og til en sen aften.
    Med mindre katten siger fra at NU skal vi gå i seng mor.

    Jeg elsker din blog.
    Alle de forskellige temaer og indlæg der er så godt skrevet at det føles som jeg selv var der.
    Hav en dejlig dag :-)

    http://jennyshk.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Oh ja, for træt til at gå i seng. Tanken om at skulle forbi badeværelset og børste tænderne virker som en timelang event;-)

    Hvad mon dit hovede er fyldt af. Håber ikke det er noget skelsættende slemt, men blot udfordringer hen ad livets vej, der fører en videre.
    Er i godt på plads i det nye hjem?!
    Kh Jonna

    PS drømmer meget om at købe en kapselmaskine. Mon det skal være Tassimo joy?!;-)

    SvarSlet