tirsdag den 19. august 2014

Navneplakater og Tirsdags Tegning

Det er blevet tirsdag og derfor tid til en Tirsdags Tegning. Tak til jer der har sendt spørgsmål vedr. mine tegninger, tegneprocessen og hvilke redskaber jeg bruger. Det sætter jeg stor pris på og glæder mig over at så mange kikker med :)
Jeg vil prøve at svare så godt jeg kan - ellers må I skrive igen og spørge mere :) Meget af tegne tiden går i perioder til mine personlige navneplakater (se flere af bud på mine navneplakater ved at følge linket HER). Hvis jeg f.eks som her, skal designe et nyt dyr til navneplakaterne - så starter jeg allerede på computeren fra første streg. Jeg har I mange år brugt forskellige tegneplader. For da jeg for allerførste gang var i praktik -  fik jeg lov at låne en kæmpe A3 tegneplade! Og lige siden da har jeg bare måtte følge med i udviklingen hvad angår dette. For det er vigtigt at have nogle ordentlige tegneredskaber når ens ideer skal deles med verden og det betyder også udstyr i højeste kvalitet. For tiden har jeg et Intuos Pro tegnebræt fra Wacom, - det er jeg virkelig glad for. Den har mange snedige features og fordele, som gør arbejdsprocessen meget nemmere. Kan blandt andet bruge skærmen som toutch skærm - den kan blive trådløs og jeg kan indkode mine mest brugte keyboard funktioner i knapperne på siden. Den egner sig altså rigtig godt til det kreativt arbejde, biledredigering, layoutdesign og tegning. Men jeg skritser typisk i Photoshop - og laver næsten tegningen helt færdig. Hvis jeg som ved løven herunder ønsker skarpe og rene linjer - går jeg derefter tegningen over i Indesign. Hvor man arbejder i vektorgrafik. Så får jeg en knivskarp løbe der er klar til at komme på en plakat :)
Håber I syntes om den.
Har I spørgsmål - så skriv til creativetail@gmail.com. Jeg svare altid - enten på mail eller på bloggen.


   

0 Kommentarer - Skriv en kommentar her ♥:

Send en kommentar