torsdag den 17. juli 2014

Kakao Espresso :) DIY :D

UUUIII - den skulle næsten forbydes :D for som I ved så er det ikke alle disse sommerdage der er proppet med sol og varme - nej der er også dage hvor det øs regner og hvor man lige må vende om og få strømpebukser på :/ Jeg mener ikke man skal slå sig ud af det skiftende vejr og jeg har eksperimenteret  lidt .. Min JOY TASSIMO maskine laver en rigtig god kop Espresso og hvis man som mig - godt kan trænge til noget sødt og cremet, så skal man lytte med. Alt man skal bruge er en kakaomælk. Enten Tassimos egen eller som her en billig købe kakaomælk fra karton. Varm den lidt i micro-ovnen - og pisk den med en lille mælkeskummer. Stil den så i maskinen og lad nu espressoen løbe ned i den og skumme den yderligere. ooooohhhiii den er bare go! og her behøver du ikke en kage ved siden af - den skal bare nydes. Det skal siges at den også er rigtig god kold! her tager du bare kakaomælken direkte fra køleskabet - og smider et par isterninger ved - det køler fint den ny lavede espresso. 

1 kommentar:

  1. Mon den kan bruges til cappuccino også? Jeg kan ikke lide espresso, men jeg har altid cappuccino stående til min tassimo maskine.

    SvarSlet