lørdag den 21. juni 2014

Se min kjole :) 50'er sommer og blomster retro


Se min nye sommerkjole :D faldt pladask for det smukke og vågede print med roser, den feminine rosa farve og ikke mindst det fede snit i elegant retro stil.



Jeg har glædet mig MEGET til at vise jer kjolen, da jeg syntes den er helt speciel. Kjolen passer godt ind i mine mamma indlæg, hvor jeg slår et slag for at man huske at finde noget lækkert til sig selv. 
For hvem fortjener ikke sådan en smuk og livlig kjole?
Og jeg har fået nok af at troppe op i kedelige bukser og ligegyldige palliet trøjer - nej, jeg vil have sving på, farver og have lov at være feminin og tøset om man vil.

Det skal heller ikke være nogen hemmelighed at jeg er stor fan af MADMEN tv-serien. Hver gang jeg ser et afsnit og drømmer mig tilbage, for jeg mere og mere lyst til kun' at rende rundt i 50'er mode. Stilet, smukt og kvinder med stort K. Tror også denne fascination har været med til at pege sommerens valg af kjole i denne retning - eller nærmere betregnet i retningen vintagedelux.dk som efter navnet at dømme har det helt rigtige ;) 


Og hvor er kjolen bare skøn at have på! man føler sig lidt som en blanding af Alice der skal til tea-party og Betty fra MADMEN der liiige orker at få sin drink serveret i haven. Noget der er med til at gøre kjolen stilet og fin er også det lille tilhørende bælte i samme stof - en lille detalje, men jeg syntes det giver en flot finish. Kjolen er primært af bomuld og fremstår som høj kvalitet og med fint lille underskørt. 


På disse billeder har jeg valgt at have et petticoat underskørt under. Det giver kjolen det 50'er look og løft der giver den en god 'wauu' effekt. 

Kjolen er også rigtig smart uden skørt - og senere på dagen valgte jeg at smide dette ekstra petticoat underskørt. Men underskørtet gør sig godt når man ankommer og får sig en velkomstdrink - går rundt i haven og hilser på. Så kan man som mig, vælge at tage det af og køre en mere afslappet kjole stil resten af aftenen :) 




Jeg håber I kan bruge inspirationen og syntes om billederne - der for en gang skyld ikke er taget med hverdagens mobil kamera :)
Ja og jeg skal huske at sige at kjolen blot står til 499,- så der er ikke et øje tørt. Hvis du også er til denne stil - men måske en lidt anden farve og form - så vil le jeg lige kikke forbi de andre nyhedder fra Vinge Delux lige HER - nyhedder fra 349.

Mine erfaringer og valg af sommerkjole og skørt er hermed givet videre. Så hvis du som mig er blevet fristet - så kan de findes herunder:

Find Kjolen HER - Klassisk Audrey
Crinoline Perricoat underskørt




8 kommentarer:

  1. Vildt flot kjole og meget smukt stof :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja ikke! - det er nok det vildeste stof jeg nogen sinde har ejet - bliver mere og mere glad for det hver dag :)

      Slet
  2. Svar
    1. så skulle du prøve at have den på - man bliver bare glad :D

      Slet
  3. Jeg er så solgt. Jeg lever nærmest kun i kjoler og nederdelen og den der stil er liiiiiige mig;-)
    Tak for skøn inspiration og hvor er du FLOT.
    KH Jonna

    SvarSlet
  4. Skøn kjole. Har det på præcis samme måde som dig. Jeg er virkelig også kørt træt i de købte palietter :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre at der er en der forstår ;)

      Slet