onsdag den 7. november 2012

Hæklet Julesok - DIY

 Godmorgen blogland. Selv om det er lidt tidligt - så er der gang i jule hækle projekterne.
Jeg har sammensat en DIY til jer - så jeg håber i vil prøve den :)
En lille hækleopskrift eller DIY som du gratis kan følge - og skulle gerne ende ud med en llille hæklet julesok. Du kan også vælge at hækle en lille løkke til den som mig - så kan den fint hænge på træet som hæklet julepynt :)



Hæklet Julesok DIY - Creative Tail
Se den grafiske hjælpe tegning.

Del1 - snude:
1. omg: Slå 2 lm løst op
2. omg: Hækl 4 fm i anden lm fra nålen = 5m
3. omg: 2 fm i alle 5 m = 10m
4. omg:  2 fm i alle 10 m = 20m
5-7. omg: 20m
skift evt. farrve her.
8-12. omg: 20m
Del2 - hæl:
Her hækles kun halvdelen af 20 m. og der vendes efter hver omg. med en lm.
13-18. omg: 10 fm
mas arbejdet flat på bordet og sy nu højre side af hælen sammen som vist på den grafiske tegning. Maske antallet vil derefter være reduceret til 22 m.
Del 3 - skaft
Nu skal du igen hækle rundt.
19-28. omg: 22 fm
Her kan du fint fortsætte med fm, eller skifte til stangmasker som her. Husk at stm startes med 3 lm. Skift farve.
29. omg: stm runden ud,
hæft sammen og lav 17 lm som du samler i bunden til en løkke

5 kommentarer:

  1. Ærgeligt, at jeg ikke kan hækle, for nøj, hvor er den lækker!

    SvarSlet
  2. Hvor er den sød, tusind tak for DIY'en :)

    SvarSlet
  3. Ih hvor er den sød :) jeg vil helt sikkert prøv at gøre den efter. Lykkedes det kommer den på min blog med link til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber det er til at finde ud af :) ellers må du sige til
      VH
      Margit

      Slet