onsdag den 10. februar 2016

Hæklet hårbånd til baby - nem DIY

Det vrimler med lækre 'hårbånd til baby' på nettet og jeg måtte da også prøve at hækle et. Blødt lilla Red Heart baby garn har jeg brugt og hæklenål 2.5 - for ikke at få for store huller.
Jeg målte bare lillesøsters hoved og hæklede så en række luftmasker i en længde svarende dertil - blot få cm kortere så den ikke er for løs. Derefter arbejder jeg i bagerste maskeled og hæklet frem og tilbage. Jeg bruger halvstangmasker. Derved får du denne rillede effect. Når arbejdet et så højt som ønsket - syr du enderne sammen og hæklet en lille pynte 'knude' der maser hårbåndet sammen. Samme princip som selve hårbåndet og bum - så er der hårbånd :) glæder mig til at prøve det på lillesøster når hun vågner fra sin lur ;)

0 Kommentarer - Skriv en kommentar her ♥:

Send en kommentar