torsdag den 30. januar 2014

Find inspiration - I de gamle bøger

De higer og søger i gamle Bøger.... Sådan begynder det berømte digt – "Guldhornene". Og ja, jeg har en mærkelig fascination af gamle bøger. Jeg har samlet mig en helt række af små bog skatte. Gamle digte, eventyr, fortællinger - muntre tegninger og søde vers. Alt sammen fra en svunden tid, men stadig vildt inspirertende. Selv om nogle af bøgerne kun har kostet mig få kroner - så har de en stor værdi for mig. De er fundet på loppemarked eller genbrugs butikker. Bøgerne springer mig som oftest i øjnene og bilder mig selv ind at jeg næsten kan fornemme det, hvis der er en god bog er sted. Jeg kan kun opmuntre til at søge efter disse små skatte. Finde gamle godnathistorier eller bøger fyldt med lege.


1 kommentar:

  1. Jeg har det på samme måte, har også en liten boksamling med gamle bøker. Det finnes så mange fine skatter der ute som andre barn har hatt glede av, men som nye barn også kan kose seg med :)

    SvarSlet