mandag den 9. september 2013

Ergobaby bæresele - mit valg


Vores dreng er nu 9 måneder og på den glade side af 10 kg - så der skulle noget mere til hvis det skulle være behageligt for alle parter at bære rundt på ham i længere tid. På indkøb på tur osv.
Valget faldt på en ERGObaby bæresele af serien Performance.

ERGObaby har rigtig mange forskellige lækre bæreseler og det er vigtigt at man først overvejer hvad ens behov, ønsker forventninger er til ens nye bæresele. Man kan lige så godt vælge den der passer perfekt til ens behov.
Her er vores anmeldelse og test af ERGObaby - Performance.

En af mine krav til vores nye bæresele var at både mor og far skulle have mulighed og lyst til at bruge den - og det kan jeg hilse og sige at vi har :)
Min mand er normalt ikke den der ligefrem råber 'juhuu' når han ser en bæresele - så stor tak til designerne bag, for at lave en bæresele som også passer til manden. Den er intet mindre end behagelig, praktisk, behagelig, sporty og cool.
Det passer specielt godt til makkerparret af 'far - søn', når mindstemanden sidder på ryggen. Mindstemanden blev vildt begejstret med grin og hujen, første gang han blev båret på ryggen af min mand :) 

Herhjemme er vi også godt igang med separationsfasen... 
Så ekstra nærhed, tryghed og at være tæt og tilknyttet.
Her hjælper bæreselen mig virkelig! For det kan nogle gange være svært at lave noget som helst, når mindstemanden er som klisterpapir.
Fantastisk at putte ham i selen og mærke at vi begge for får vores vilje - han får lov til at følge med og være tæt på mig og jeg kan rent faktisk nå nogle af mine mange gøremål.
Jeg er specielt glad for at bære ham på siden af kroppen. Det er også der jeg tit lige sætter ham uden sele når jeg tager ham op.




ERGObaby bæreselen giver også god støtte. Den har i modsætning til mange andre og ældre seler jeg har prøvet en rem til at spænde omkring livet - et mavebælte den hjælper med at fordele vægten, støtter lænden, tager noget af presset fra ens skuldre. Jeg syntes at selen er nem at bruge og man lærer hurtigt de 3 bære positioner. Det skal lige siges at alle ERGObaby bæreseler kan bæres på de 3 forkellige måder (foran,ryggen og på siden).

ERGO bæreselerne er jo ikke billige. Men det er tydeligt nok at man betaler for sky høj kvalitet. Bæredygtigt og slidstærke materialer - unikt, smart og samtidig praktisk design. En fleksibel bæresele med mange mulighedder for positioner og til-retning til den enkelte bærer.
Man kan bruge selen 0-4 år / 3,5 - 20 kg. 
Så der er udsigt til mange gode ture :)
Indkøb, storcenter, familietur osv                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 


Hvis der er en ting som jeg har lært i min barsel - så er det at jeg langt hellere vil have nogle få ting/produkter af høj kvalitet end at have en bunke ting af mindre god holdbarhed og kvalitet. 

Jeg bukker og nejer for denne Performance bæresele, som jeg uden problemer tør anbefale til den aktive familie. For hvis der er noget man kan - så er det at 'perform' - at udføre noget imens man har selen på.
Du kan læse meget mere om ERGObaby på deres officielle hjemmeside HER. 
Vil du holde dig opdateret med anmeldelser, nyhedder konkurencer osv - så tilmeld dig Ergobaby Danmarks facebook HER
Bæresele af serien Performance kan blandt andet købes i:
 BabySam
Ellers er der en forhandler liste HER



2 kommentarer:

  1. Den er helt sikkert også på min ønskeseddel! Til vores den første brugte jeg strækvikle og manden brugte en lånt babybjørn!
    Denne gang vil jeg helt sikkert bruge strækviklen igen, men har samtidig også fået ergobaby anbefalet af mange.
    Tænker den er god både til mig og manden! Den vil være perfekt når den store skal afleveres og hentes i børnehave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også en ringslynge som jeg er rigtig glad for - specielt da mindstemanden var helt lille.
      Men når man skal på en længere tur, handle eller bare gå rundt med ham i længere tid - så kræver det mere støtte og så bliver det Performance bæreselen :)

      Slet