torsdag den 15. august 2013

1 lur = en hæklet rangle + DIY

Da mindstemanden blev lagt til dagens første lur - kunne mor her finde hækletøjet frem og imens luren stod på blev denne lille rangle til. Så når han vågner er der en ny lille hæklet gave til min lille dreng. 
Jeg hækler 15 lm til en ring og derfra fortsætter jeg ned at hækle rundt og rundt - valgte at skifte farve hver 3. omg.
Gid ide at putte pudefyld i undervejs. 
Dejlig med en'lurs projekter :)
Og at kunne overraske med en ny lille gave :)


3 kommentarer:

  1. Hvad putter du i, så den kan "rangle"???

    SvarSlet
  2. Bjælder - hvis du bruger de helt små - syntes jeg det er mest sikkert at bruge dobbelt garn - for at få arbejdet mere tæt. Eller at binde bjælderne på en snor.

    SvarSlet
  3. Jeg forsøgte mig, og som absolut nybegynder er hæklefastheden ikke ens hele vejen igennem, så da jeg havde hæklet 19-20 cm, blev ringen i stedet omtransformeret til en lille slange (som ligner, at den har slugt et par mus...!) Med bjælde i hovedet og en sløjfe om nakken, er den da også fin, så... :-)

    SvarSlet