torsdag den 6. september 2012

Hvornår har du sidst sagt noget pænt til nogen?

Hvornår har du sidst sagt noget pænt til nogen?
ja, jeg spørg bare. Det kunne vi godt trænge til at gøre noget mere.
Se det som en lille udfordring.
I dag så jeg en smuk og sej mor i bus 26. Hun steg på med en barnevogn med 1 stk. baby og en lille dreng i den anden hånd. Jeg blev helt betaget af hende - nød at iagttage hende og syntes hun klarede det hele så godt. Så godt at man selv fik helt ny-vundet mod på at have børn i Kbh. Jeg tænkte at det næsten ville være helt tarveligt at holde de gode tanker om hende for mig selv - så ved mit stop ved Kongens Nytorv - tog jeg mod til mig og så gik jeg over til hende og sagde:
"undskyld - men ville bare sige at når man ser jer - så for man helt ny-vundet mod på at have børn i Kbh."
Hun blev helt glad, smilede sødt og sagde pænt tak og sagde også at de bestemt helle ikke havde planer om at flytte.
Alt dette kostede ingenting - var ikke besværligt eller ubehageligt - tvært imod.
Opfodring hermed givet videre.
Så hvis du har noget pænt at sige - så sig det da :)


 Det smukke billeder er taget af min dygtige bror - besøg hans hjemmeside HER

6 kommentarer:

  1. Jeg sagde til en dame i toget igår, efter at have observeret hende i længere tid, at jeg bare var helt fjollet med hendes jakke. Den var bare så flot!
    Men hun blev sådan lidt paf agtig, vidste ikke hvad hun skulle sige, så hun sagde bare tak og fniste som et lille barn :-)

    Kh

    SvarSlet
  2. God idé. Det vil jeg huske :-)
    Kate

    SvarSlet
  3. Supergodt budskab:-) Jeg øver mig selv i det... Sidste gang var til en mor i mine børns institution- jeg fortalte hende, hvor skønne hendes børn var- og at de altid var så glade når jeg så dem. Hun blev helt vildt glad for, at jeg fortalte hende om mine observationer...

    SvarSlet
  4. Dejligt indlæg og påmindelse. Jeg vil huske på det. Mange tak :)

    SvarSlet
  5. Det er viktig, og kan bety så utrolig mye for den som mottar de gode ord.

    Ikke bare for vilt fremmede på bussen, men også for de vi har rundt oss som vi er glade i og som betyr mye for oss.

    SvarSlet
  6. Jeg siger faktisk ret ofte noget pænt til andre - sådan har jeg altid været, så måske har det noget med min opdragelse at gøre. Det kan være til ekspedienten i Netto, en kollega, et familiemedlem, Carlas dagplejemor, en veninde osv. Jeg synes det er vigtigt, da jeg egentlig ofte synes at det "vi" finder sammen om, er det negative.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet