onsdag den 17. august 2016

Giv dig selv og dem omkring dig plads til at sørge

Sorgen skal have plads og ikke mindst tid. Samfundet er så småt begyndt at forstå at de efterladte ikke bare skal 'komme videre'.. Eller tage sig sammen...
For det kan man ikke og skal heller ikke. Ens liv og livssyn bliver forandret når man mister en tæt på sig. Så man skal lære at leve med det istedet for. Finde en ny måde at omgås hverdagen.
Jeg har lige færdiggjort 'Min usynlige søn' (- Kunsten at leve med sine døde resten af livet)
af Esben Kjær.  
Rigtig god læsning der kan anbefales - også hvis du ikke lige står og har mistet. Den giver nemlig også indblik i hvordan man bedre kan støtte dem der har'.
Det er snart 3 måneder siden at jeg mistede min far og selv om bogens forfatter har oplevet det største tab af dem alle - er der alligevel rigtige mange ting at lære, forstå og sammenligne med.
Det er' altså ikke meget tid til fordybelse med to små børn .. men kan mærke hvor vigtigt det er, så jeg gør hvad jeg kan for at få plads til det.
Støt jer selv og hinanden. De afdøde skal ikke ties ihjel - for det er ikke til at bære at skulle miste dem igen. Nej de skal omtales og mindes, æres ved vores handlinger og fortællinger.





0 Kommentarer - Skriv en kommentar her ♥:

Send en kommentar