lørdag den 30. januar 2016

Kokusmakroner og mavebøjninger..

Ja - ikke ligefrem to ting der passer samme - altså Kokusmakroner og mavebøjninger... Men først nævnte er også til drengene herhjemme (som derfor når de kommer hjem fra legepladsen) hvor jeg får 'mavebøjninger for ældre'..
Det er en mavebøjning teknik der ikke skader ryg, men er vildt hård. Den er fra min træningstid da jeg gik til kickboksning og lærte den.
Ligger på ryg med bukkede ben - fødder støtter på gulv og en finger på hvert knæ - der laver små vip - og fingrene forlader ikke knæene. Spænd op i mave og mærk det virker ;)

De bliver nu lavet på det farvestrålende skum gulv :) alt imens chokoladen til drengenes kokusmakronere stivner :)

Det er frk. Jensens opskrift 
Kokosmakroner med æggehvider:
* 2 æggehvider
* 2,5 dl sukker (200g)
* 2 dl kokosmel (125g)
smelt lidt mørk chokolade til at dyppe eller pensle med.
Fremgangsmåde
Rør æggehvider og sukker godt sammen og tilsæt derpå kokosmel. Dejen skal være så fast, at den kan placeres som små toppe på en bageplade - så flyder de selv lidt ud.
Bag i ca. 25 min. ved 170 grader

God weekend



2 kommentarer:

  1. Dejlige makroner :-)
    Fornuftigt med dine mavebøjninger, jeg prøver også træne dem.
    Du ønskes en skøn søndag, måske som kreativ, ellers hvis du er i vinderhumør, så har jeg smuk glaskunst som giveaway pt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du syntes om opslaget og makronere - skønt at vise at også andre træner derude i de små stuer - det luner :)

      Slet