tirsdag den 9. juni 2015

Må man hoppe i vandbytter uden gummistøvler???

'Slap nu af første gangs mor!' .. Det er hvad jeg måtte sige til mig selv her i weekenden. Vi var på en ikke særlig børnevendlig tur den anden dag - ved en stenhugger og det blev en lang omgang nej - kom ned derfra - stop og ja I kender rumlen..
Så mindstemanden og mig valgte at finde et andet sted at være og fandt hurtigt en herlig legeplads et stenkast derfra. I en smuk park hvor 'det står med brede bøge' virkelig satte ord på oplevelsen.
Perfekt ikke!
Eller.. det vil sige at vejeret var smukt og blev kun bedre og bedre. Men kort forinden havde der kommet en tung og kold sommer regn. Så alle de farvestålende og ellers så sjove legeredskaber var plask våde...
Sådan rigtig sjask.
Og der stod vi - eller det vil sige - der stod mindstemanden, iført termotøj og skind støvler. Typisk.. jeg havde selvfølgelig stået og gloet på hans små stribede gummistøvler og nye regntøj før afgang - og tænkt - ja nu skal vi altså heller ikke have mere med...

Så det blev et stort 'pyt med det' ud og leg min dreng - og det var skønt - mindstemanden var ellevild og rendte uforstyrret rundt på den store våde legeplads.

Den beslutning kan anbefales selv om det til tider kan være svært her med første-barnet, men det letter ligesom det hele lidt.
Det skal lige siges at han selvfølgelig blev våd helt indtil bleen - men kunne træt og glad sidde i autostolen på vej hjem i bare ben :)



Nogle der har prøvet noget af det samme?






4 kommentarer:

  1. Jeg har !! Og jeg havde det præcis ligesom dig, da min første var en lille fyr, der skulle rundt i verden. Men efterhånden bliver det nemmere, at se gennem fingre med den slags små detaljer, som manglende regntøj og gummistøvler :-) ( siger moren, som kørte til en anden by, på en skøn legeplads og opdagede, at datteren ikke havde fået sko på !! - nå, men vi fandt en Kvickly i nærheden der solgte sko ) Så den dag i dag tænker jeg, at hvis jeg bare har mine unger ( og helst også mit dankort ) så går det nok :-)
    KH Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh - klassisk at komme afsted uden sko og stor respekt for dit gåpåmod og din gode løsning. Ja - vi kan meget med det vi har ;)

      Slet
  2. Mine børn får også lov ... Det gjorde vi også som børn. Vi er opdraget med "hvis ikke andet så er dit nattøj da tørt"

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha ja! den er god den med nattøjet :)

      Slet