torsdag den 9. oktober 2014

Soup Maker - ny køkken-dims :D

Efteråret er over os og den smukke kølige vind hvisker I vores øre at det er tid til at hygge inde med varme efterårs retter. Jeg har i den forbindelse fået anskaffet mig en ny køkkenmaskine eller køkken dims om man vil :)
Det er intet mindre end en Soup Maker af mærket PHILIPS. For jeg er VILD med efteråret og de forskellige hjemmelavede supper der høre sig til. Denne årstider har nogle helt fantastisk sæsonvarer, som bare venter på at blive brugt i de små hjem. Jeg har endda også mulighed for at have mine hænder frie imens jeg bruger denne nye maskine. 
Af den grund har jeg specielt glædet mig til at dele mine erfaringer om mit nyeste køkken grej. For en Soup Maker som denne, er jo ikke et 'must have' - men det er nu også de færreste køkkenmaskiner man ikke' kan leve uden..
Den ligner mest af alt en moderne kogekedel og fylder heller ikke meget mere. Den virker sådan at man hækker de ønskede ingredienser ud - og så fylde man dem i ens Soup Maker, vælgerprogram og BUM - så kører den helt selv! Den står nu selv og varmer op - rører rundt og blender. Når suppen er færdig kommer der et lille 'BIPPP' og så er det ellers bare at servere den varme, friske og ikke mindst hjemmelavede suppe :D 
Det er jo ikke fordi at det normalt er et stort problem at lave suppe, røre og blende den selv i en normal gryde.. men det er nu altså smart og hurtigt bare at fylde i - og lade den passe sig selv. Imens kan jeg rydde op, skrive mails, blogge eller lege med mindstemanden. For hvis der er noget jeg IKKE er fan af - så er det at stå og lave mad imens han står og hiver mig i skørterne. Så hvis det liiiige er en af de dage, så må jeg sige at det har været rart med den nye 'køkken dims'. Man kan sige den er et sundt alternativ til 'fast food' og det er vi på Creatie Tail fan af ;)
Når man køber denne Soup Maker - så får man også en opskrift bog med. Den er specielt i starten rigtig god - så kan kommer godt igang med mange forskellige supper. Jeg har allerede prøvet flere af opskrifterne, bla en majs suppe, ærtesuppe og en kyllingesuppe der er mere rustik. 
Ja, for der er fire programmer. Et til en jævn suppe, grov suppe med større stykker i, komplot program og til slut smoothy. 
Jeg håber på at vende tilbage med mere varm suppe inspiration :)
Og smider lige et link til denne Soup Maker



0 Kommentarer - Skriv en kommentar her ♥:

Send en kommentar