lørdag den 26. juli 2014

50'er kjole anno 2014

Jeg er vild med fødselsdage - og i det hele taget festlige lejligheder. For der er der mere end god grund til at finde noget fint og lækkert at have på. For mange år siden købte jeg denne halvlange hvide nederdel med røde prikker - polka prikker om man vil. Den er super behagelig og har en fint snit, sidder godt og lavt på hoften. I mange år har den ligget i klædeskabet og håber på at komme med ud og se dagens lys. Endelig fik den chancen og den gjorde det godt :) for jeg har fået mig et underskørt/petticoat fra vintagedelux.dk, som skulle være med til at give nyt liv til sådan en gammel nederdel. Ihh hvor det bare var et perfekt match og super kvalitet. Underskørtet er lyserødt og jeg valgte en helt ny hvid skater t-shirt med pink logo til. Den gav en god kontrast til 50'er nederdelen så det ikke blev ren udklædning men sommer look anno 2014 :)
Men jeg er virkelig begejstret over at kunne give noget 'gammelt' tøj en ny mulighed for at blive brugt. Og det fantastiske ved sådan et skørt er også bare at det kan bruges til ikke bare en' men en række kjoler og nederdele.
Men tilbage til det festlige - for det var en af de fødselsdage med hjemmelavet jordbær-is, danske søde jordbær selvfølgelige, hjemmelavet solbær sorbet med solbær fra egen have og marengs kager som set på billedet - sød hvidvin og rigtig godt selskab. En rigtig sommer fødselsdag. Der var også en række dejlige småpiger med til fødselsdagen og jeg kan sige jer at jeg fik meget beundrede jubel pga. mit lyserøde strut skørt, der må næsten magisk vis løftede nederdelen og gjorde den blød og elegant for hver en bevægelse. Så hvis du bare har det mindste trang til at føle dig festlig - så må du altså også have dig sådan et underskørt - så jeg smider lige et link herunder 


0 Kommentarer - Skriv en kommentar her ♥:

Send en kommentar