søndag den 2. februar 2014

Hurtige og nemme boller + opskrift

Grundet sygdom og 'snestorm' har vi holdt os inde et par dage. Da jeg ikke havde flere boller i huset, måtte jeg jo igang med at bage. Det skulle være med ingredienser vi havde i huset og så skulle det gerne gå hurtigt og være nemt :)
Så uden gær men med bagepulver blev der de mest fantastiske boller og det tog under 20 minutter.


Opskrift på nemme boller med bagepulver.
Ingredienser :
300 gram Hvedemel
5 tsk. Bagepulver
75 gram Margarine eller olie
50 gram banan
1.25 dl mælk

Bland mel og bagepulver. Bland olien/flydende margarine i. Bananerne moses i. Mælken hældes ved og arbejdes ind i dejen. 

Dejen trilles på et meldrysset bord. Deles i 4 eller 6 lige store stykker. Stykkerne formes til boller og stilles på en bageplade med bagepapir.

Bollerne pensles med mælk.

Bages 10-15 min. ved 200 grader.




1 kommentar:

  1. Hmmmmm, jeg har faktisk nogle gange overvejet at bruge bagepulver når gæren manglede..... Men endnu ikke prøvet. Det skal jeg da vist;-)

    SvarSlet