fredag den 4. oktober 2013

Rasleæg til hjemme rytmik

Vi blev ret inspirerede af at gå til babysalmesang / baby rytmik. Mindstemanden er lykkelig når vi er afsted og er specielt begejstret for den store pose med rasleæg :)
Jeg har i et stykke tid kikker efter rasleæg, som vi selv kan bruge til lidt hjemme rytmik. Har nu fundet nogle fine træ rasleæg hos Børn i balance. De har en hel kategori med musikinstrumenter der er værd at kikke på. 

Man kan købe 3 rasleæg i farverne blå, gul og grøn til samlet pris på 79kr - find dem lige HER. De fine nye rasleæg bliver brugt flittigt - dog kun under opsyn da der på pakken står fra 3 år. Men hele ideen med at have rasleæg herhjemme, er også at lave rytmik sammen :)
Der er mange sanglege og aktiviteter med rasleæg for alle aldersgrupper, søde, sjove korte og lange.

Her vil jeg fortælle jer om en af de mange sanglege som mindstemanden er helt vild med :)
Bare et lille foreslag til hvordan du og din baby/ dit barn kan lege med rasleæg:

Rasler rytmisk og lader rasleægget hoppe rundt på banets krop når der synges "dip dap" og kilde lidt efter "..men der’ jo ingen fred og ro!"
Så kom den lille, søde mus
Melodi/tekst/leg: Hanne Kurup
Så kom den lille, søde mus – dip dap dip dap
Den vil bygge sig et hus – dip dap dip dap
På et sted med fred og ro – dip dap dip dap
Vil den bygge vil den bo – dip dap dip dap
Under foden vil jeg bo –
men der’ jo ingen fred og ro! (Uuuhhhh her kildes med rasleæget under foden)
Under hagen vil jeg bo -
men der’ jo ingen fred og ro!
Midt på maven vil jeg bo -
men der’ jo ingen fred og ro!
Hvor skal jeg bygge mit huuuus?
I min hånd, lille mus!


0 Kommentarer - Skriv en kommentar her ♥:

Send en kommentar