torsdag den 1. august 2013

DIY suttekæde til MAM sut

I kender dem alle sammen - de lækre MAM sutter. Man får blandt andet en gratis i et par af baby start kasserne (den gennemsigtige på billedet) 
MAM sutterne er uden ringe og da mange af jer bruger de ring løse sutter vil jeg dele en lille DIY med jer. Her viser jeg hvordan du nemt og billigt kan lave en suttekæde der passer til sutter uden ring.


DIY
I en stof butik køber du en halv meter bånd (det mindste længde man må købe)  og jeg foreslår at du vælger et bånd der er 2.5 cm - de den brede passer perfekt til en sele klemme.
(Tag gerne en sele klemme i hånden når du kikker på bånd - så ser du nemt om den passer.)
En halv meter rund elastikbånd, i den ønskede farve.
Og det ønskede antal tøjklemmer købes.

Hvis du ønsker labels som mine kan de købes HER - det er ikke nødvendigt, men giver en flot finish.

Båndene bukkes omkring en tøjklemme og du syr i hånd eller på symaskine (det er så kort et stykke - så jeg valgte hånden) 
Klip 9 cm af elastikbåndet og sy det sammen til en cirkel - enderne overlappper med ca en cm. 
Den modsatte ende af båndet vikles nu omkring elastikringen og sy den fast luge som ved sele klemmen. 
Nu kan du sy et tøjmærke på.
Det var alt! Nemt ikke :)
Håber I har lyst til at prøve ;)

Bemærk - den færdige suttekædes bånd bør IKKE bør være længere end 19 cm af sikkerheds mæssige grunde.








10 kommentarer:

  1. Tak for en god DIY. Det lyder jo temmelig lige til. Må prøves.

    SvarSlet
  2. Det lyder lidt nemmere, end at købe de der adapter-dimser på ebay :p Måske jeg skal prøve det fremover i stedet :)

    SvarSlet
  3. Fedt! Vi bruger lige præcis mam sutter og selvom "mormor" har været i gang med hæklenålen mht. Suttesnore til lige præcis mam sutterne, så er det altid rart med andre alternativer også;-) ( elsker dem der er hæklet).

    Når du skriver bånd, er det så kantbånd/skråbånd? Jaja, pinligt spørgsmål, men vil gerne være sikker... Og hvor køber du klemmerne? Synes de er halv dyre i stof og stil

    SvarSlet
  4. Hvordan har du lavet mærket, er meget ude after sådan nogen til de ting jeg syr...

    SvarSlet
  5. Hvordan har du lavet mærket, er meget ude after sådan nogen til de ting jeg syr...

    SvarSlet
    Svar
    1. Mærkerne kan købes ved

      http://www.ikastetiket.dk/

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. SÅ fine, men jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du får elastikken syet sammen til en ring? Kan du forklare dette? Har du syet på maskine eller hånden og er det hæftet til snoren, så samlingen ikke glider ud?

    Glæder mig til at høre fra dig :)

    SvarSlet
  8. Dejligt du fandt vejen til min DIY :) ja, syet i hånden. Elastikken overlapper hinanden - så der er et større stykke at sy og binde sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og ja - det er en god ide at hæfte den til snoren også - håber der hjalp :) ellers spørg du bare ;)

      Slet