søndag den 13. januar 2013

Er din station barnevogn og kørestole venlig ?

Efter at vi har fået barn og kombivogn, har jeg lagt mærke til at flere stationer ikke er særlig barnevogns og kørestole venlige. For at besøge familie rejser vi rundt med tog og får oplevet en del stationer på en ny måde.
F.eks Roskilde station. En station jeg har brugt mange år, men nu hvor jeg kommer trillende med lille manden er det en helt ny oplevelse. For at komme op på det spor man skal til - skal man helt ned i modsatte ende forbi stationen og indgangen. Dernede kan du så finde nogle usle elevatorer som mest af alt lugter af en blanding af zoo og Roskilde festival.


1 kommentar:

  1. Den by vi boede i, da vi fik vores første barn, var en stationsby... det var fint nok når vi skulle FRA byen. Der kunne vi trille lige ind i toget. Men når vi kom tilbage havde vi et problem... Toget holdt på modsatte spor og for at komme over på den anden side skulle man op af en masse trapper, over en bro og ned af en masse trapper.
    Der var ingen elevator og ingen "render" eller lign. til at køre en barnevogn/klapvogn/kørestol op af :-S

    Jeg har dog hørt, at det skulle være kommet nu, men for pokker hvor følte jeg mig fanget i de by, uden kørekort :-S

    SvarSlet