fredag den 20. juli 2012

Problemer med Spam kommentarer ?

Øv - det er ret så irriterende - selv om jeg ikke er vild med ....
Vis ordbekræftelse...

"Dette kræver, at læsere skriver kommentarer på din blog for at gennemføre et trin med ordbekræftelse, hvilket er med til at reducere mængden af kommentarspam"

Så er jeg nu tvunget til det - da jeg er begyndt at få en masse Spam... Fra en dum robot et sted..
Noget der har erfaringer med andet der virker? Eller der ved hvordan man får sig et andet kommentar system - måske det hvor man fra start skriver navn og e-mail ind?

4 kommentarer:

  1. Hej

    Jeg får også masser af spam - men jeg synes at bloggers spamfilter er ret effektivt. Jeg ser dem i min mail boks (jeg får en mail, hver gang, der bliver lagt en kommentar), men man kan ikke se dem på bloggen, da blogger har fanget dem i spamfilteret. Er det ikke tilfældet hos dig? Bliver de også udgivet?

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Hejsa,

    Nej, jeg modtager slet ikke spam på min blog - endnu!

    Men synes selv, at det der ordbekræftelse er ret så irrreterende! ;)

    Håber du finder en løsning! ;)

    Sommerhilsner
    Christina

    SvarSlet
  3. I den tid jeg har haft min Blogger-blog (startede for godt og vel 1½ år siden), har jeg modtaget ca. 5 spam-mails!

    I stedet for at anvende det møgirriterende bekræftelses-system, så gør det til en vane at gå ind og tjekke spam-bakken... og slet evt. useriøse kommentarer!

    Bekræftelses-feltet afholder mig meget tit fra at kommentere... og jeg ved, der er mange, der tænker som jeg!

    Lige nu gør jeg dog en undtagelse... og indtaster "koden" - selv om det kan være enormt svært at se, hvad der står, og man ofte skal prøve nogle gange, før det lykkes...!

    Selv har jeg {selvfølgelig} fravalgt koden på min blog, og jeg er 99,9% sikker på, den ikke bliver aktiveret igen!

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  4. Jeg er også begyndt at få spam, men det ender alt sammen i spam mappen, så jeg har ikke tænkt mig at bruge bekræftelses formen, da jeg selv syntes at det er ret irriterende..

    SvarSlet