fredag den 8. juni 2012

Kreativ Have Fredag - Creative Garden Friday #4

Det er en masse liv i haven i denne uge - mynten er godt på vej og jeg kan slet ikke vente på at det velduftende mynte vil brede sig som ukrudt. Så der bliver nok til frisk mynte te og mojitos :) Jeg håber at nogen kan hjælpe mig og fortælle mig hvad der er for nogle planter på det nederste billede - troede først det var liljekonvald men det er det altså ikke - ved du det? Tak til Sidsel fra På Krogen der fortalte mig at det var en fin Hosta plante jeg har på nederste billede :)

6 kommentarer:

  1. Hej Margit

    Det er Hosta på det nederste billede. De er skønne :-)
    Jeg er også vild med mynte, men jeg har dog mine forsvarligt forseglet i nedgravede murerspande uden bund - er nemlig ikke så vild med at luge. Jeg har 5 forskellige slags mynte udover den alm grønne - du siger bare til hvis du vil have en stikling (chokolade, anis, ingefær, peber, grape)

    Mvh Sidsel

    SvarSlet
  2. Tak sidsel! og ja det kunne være jeg skulle få mig nogle flere forskallige mynter :)
    x
    Margit

    SvarSlet
  3. Som sidsel skriver er det hosta du har på det nederste billed. Hvis du først forvekslede den med liljekonvalder er det en af de ret småbladede men du kan få dem i alle mulige forskellige størrelser og forskellige gule, hvide og grønne bladfarver. De er altid en fin og frodig kant i skyggen/halvskyggen (og super der hvor du gerne vil dække over nedvisnende toppe fra tulipaner).

    Held og lykke med mynten som Sidsel vill jeg nok foretrække den i et betongrør eller en krukke for den er ret vild når den først kommer igang. (Jeg har engang overtaget en have der var helt overtaget af mynte så jeg ved hvad jeg taler om).

    SvarSlet
  4. Jeg har lige købt en skøn rosenmynte, skøn duft og smukke små rosa blomster! Den vil få lov til at brede sig alt det den vil mellem lavendlerne!

    SvarSlet
  5. Øverst mynte, nederst hosta.
    Begge dele er i øvrigt også gode i krukker.
    hilsen Mona

    SvarSlet