mandag den 6. februar 2012

Hæklede hjerter DIY - valentine :)

Det er snart Valentines dag (d. 14) - det er ikke noget jeg går op i, men det er en god undskyldning for at lave en masse med kreativt hjerter. Her har jeg lavet en lille hæklet hjerte DIY - hvor du trin for trin kan følge opskriften. De kan bruges som bordpynt, broche, ophæng, hårspænder ellers man kan sy dem på en lang snor til hjerte guirlande. Eller måske du har en anden ide?
Hæklet hjerte :
1. omg: Slå  2 lm op. sammel dem i en lykke
2. omg: (alle m laves i lykken) 1fm, 2 lm, 1 stgm, 3 dstgm, 7 stgm, 3 dstgm, 2 lm, 1fm = 19 fm
3. omg: 3 fm, tag ud i de næste 2 m, 4 fm, i næste m laves der 1fm -1 lm og 1 fm, 4 fm,tag ud i de næste 2 m, 3 fm og slut af med en fm i lykken for at fremhæve fordybningen. Klip tråden over i en god længde og før tråden igennem lykken og hæft med start tråden på bagsiden.


7 kommentarer:

  1. Hej margit
    Tak for fuglene, de er så fine.
    jeg sætter penge ind til dig i aften;0)
    Ps. Valentines er først d.14 siger min datter

    SvarSlet
  2. ups - det bliver lige fikset - den skulle ikke ha været postet nu - men pyt - godt at de kom frem :)

    SvarSlet
  3. ja, det er jo godt det er nu så man kan forberede sig til den store dag. dog har jeg vældig svært ved at forstå tredie omgang ( jeg er ikke så ferm en hækler) hvad mener der med at tage ind?

    SvarSlet
  4. hej Katrine - jeg er glad for du prøver den. Der står 'tag ud' - det vil sige at du skal lave to mansker i den samme maske. håber det giver mening - ellers spørg du bare igen ;)

    SvarSlet
  5. Super søde hjerter! :)
    Jeg forstår ikke helt det første, når man har lavet to luftmasker, og skal saml dem i en lykke? Hvad er det? :)

    SvarSlet
  6. Hejsa! super fine hjerter!! jeg forstod det med de 2 luftmasker først, som at du skulle lave en ring?! brugte dog 3... og jeg ved så ikke lige, hvordan man lave -1lm inde midt i det hele;)

    SvarSlet
  7. jeg har enormt svært ved at få lavet de hjerter - der er simpelthen ikke plads til hverken nål ell garn i de 2 m der skal samles.... kunne man ikke lave en magisk ring istedet ?
    PS! de er rigtig søde de små fugle :-)

    SvarSlet